Keskiviikkona oli taas Pian estetunnin vuoro. Menin tunnin Pavella, ratsukoita meidän lisäksemme oli kaksi. Tunnilla teimme taas yksittäisiä tehtäviä, kunnes loppuun tulimme pidemmän radan.
Tunnin yksittäisistä tehtävistä meille paras ja toimivin oli se, jossa teimme yhden tai kahden esteen jälkeen pysähdyksiä kulmiin. Pave toisinaan vähän kuuroutuu pyynnöilleni etenkin, jos yritän korjata laukkaa esteen jälkeen. Tällä kertaa se kuitenkin hidasti mukisematta, seinä on yllättäen sangen hyvä jarrutehostin. Lopulta tehtävällä jätettiin pysähdykset pois, mutta niiden vaikutus näkyi edelleen. Pave oli hyppyjen jälkeen hyvin kuulolla, ja laukan sai korjattua tarvittaessa mukavan nopeasti ravin kautta.
Tunnin lopussa hyppäsimme pidemmän radan: kavaletti, pysty, suora linja, kaareva linja, innarisarja, suora linja ja vielä kaareva linja. Kavaletilla laukka ei vaihtunut, mutta aiempien pysähdystehtävien ansiosta sain korjattua Paven helposti ravin kautta vasempaan laukkaan. Yksittäinen pysty meni hyvin, ja laukka vaihtui siinä oikeaan. Suora linja meni mukavasti viidellä askeleella. Sitten unohdinkin jo radan ja hyppäsin suoran linjan, kun oikeasti piti tulla kaareva linja. No, unohduksesta huolimatta suora linja meni tosi nätisti. Saimme kuitenkin palata takaisin sen verran, että pääsimme nyt hyppäämään kaarevan linjan. Se meni myös ihan asiallisesti, samoin innarisarjana olleet kaksi ristikkoa. Laukka tosin piti korjata ravin kautta niiden jälkeen. Jo aiemmin väärässä kohdassa hyppäämäni suora linja meni taas hyvin. Loppuun tulimme vielä kaarevan linjan, joka meni myös ihan asiallisesti.
Radalla ei tullut suurempia pulmia saati erimielisyyksiä. Rytmi tosin katosi paikoin, mutta se ei onneksi aiheuttanut paria hassua hyppyä kummempia ongelmia. Olimme molemmat Paven kanssa menossa enkä jännittänyt kovin pahasti. Saimmehan mennä radan ihanasti noin 70–80 sentin korkeudessa. Treenikerrasta parhaimpana tehtävänä jäi mieleen meille täydellisesti toiminut pysäytystehtävä esteiden jälkeen. Tämä tehtävä sai Paven kuuntelemaan paremmin minua, mikä auttoi mukavasti niin teiden ratsastamisessa kuin laukan korjauksissa. Tätä tehtävää täytyy kyllä hyödyntää jatkossakin.